در این پروژه اکسل دو فایل یا ورک بوک به اسمهای factor.xlms و prices.xlms داریم. در یکی از فایلها لیست کالاها و قیمت ها تعریف شده است و در فایل دیگر صدور فاکتور را داریم که یک فاکتور با حداکثر 20 ردیف طراحی شده است.
کاربر کد کالا را در قسمت فاکتور وارد می نماید و نام کالا و قیمت و سایر مشخصه های آن از طریق فراخوانی یک ماژول vba به صورت اتوماتیک در فاکتور لود می شود و در قسمت فاکتور قرار می گیرد.
پس از کلیک بر روی ثبت فاکتور، تمامی اقلام فاکتور در یک شیت ذخیره می شود. در پایان در قسمت گزارشگیری، با انتخاب نام مشتری یا شماره فاکتور، تمامی اطلاعات مربوط به آن فاکتور لود می شود.
با استفاده از توابع VLOOKUP, MATCH , INDEX میتوان هر داده ای را در اکسل فراخوانی کرد
هم میشه از vlookup استفاده کرد
هم میشه از power query استفاده کرد
من خودم پاور کوری رو ترجیح میدم