نرم افزار مدیریت شارژ واحدهای مسکونی در اکسل

در استفاده از نرم افزار اکسل برای مدیریت شارژ ساختمان بایستی امکانات زیر را پیش بینی نمود:

  • سرعت عمل و دقت نرم افزار
  • متراژ هر واحد و ریز هزینه های هر واحد
  • تعداد اعضای هر واحد
  • هزینه های نظافت، قبوض، نگهبان، بیمه و … ساختمان
  • هزینه های مصرفی ساختمان
  • هزینه ها و درآمد های مشترک واحدها
  • طبقه هر واحد
  • تجاری یا مسکونی بودن واحد

ما تمامی این امکانات و سایر امکانات مورد نیاز مدیران ساختمان را در این برنامه اکسل لحاظ کرده ایم.

نرم افزار مدیریت شارژ واحدهای مسکونی در اکسل

اگر مدیر ساختمان یا آپارتمان مسکونی هستید و قصد اتومات کردن مدیریت شارژ ساختمان خود را دارید بهترین و ارزانترین روش، استفاده از نرم افزار اکسل مدیریت ساختمان می باشد.

مدیریت شارژ واحدهای آپارتمانی

مناسب ترین و ساده ترین نرم افزار مدیریت واحدهای آپارتمانی، نرم افزار اکسل می باشد. اکسل با داشتن امکانات بسیار زیادی در ذخیره سازی و محاسبات شارژ و سایر هزینه های یک ساختمان، به مدیران ساختمان این امکان را می دهد تا به ساده ترین روش، ساختمان وآپارتمان مسکونی را مدیریت نمایند.

مدیریت شارژ واحدهای ساختمان های تجاری و پاساژها

یکی از دغدغه های مدیران ساختمانهای تجاری، محاسبه هزینه شارژ ماهیانه بر اساس متراژ و طبقه هر واحد تجاری می باشد. این موضوع در پاساژهای چند طبقه دارای اهمیت بسیاری می باشد و اگر به درستی مدیریت نشود سبب بروز اختلاف بین همسایه ها و صاحبان کسب و کار خواهد شد. استفاده از نرم افزارهایی مانند اکسل، سبب تسهیل این محاسبات پیچیده خواهد شد.

مدیریت سایر هزینه های واحدها در اکسل

واحدهای یک ساختمان علاوه بر هزینه های متعارف، شامل هزینه های خاص دیگر نیز می شوند که این هزینه ها در مواردی به متراژ واحد و در مواردی به تعداد اعضای هر واحد و سایر پارامترها وابسته می باشند. این موضوع محاسبات هزینه های ساختمان را پیچیده می کند و در این موارد بهتر است از نرم افزار اکسل استفاده نمود.

نحوه استفاده از اکسل در مدیریت ساختمان

مدیران محترم ساختمان به سادگی می توانند از امکانات بسیار زیاد نرم افزار اکسل در مدیریت هزینه های ساختمان خود استفاده نمایند. اکسل با داشتن شیتهای زیاد و سلولهای فراوان، همچنین با داشتن توابع و دستورالعملهای زیادی جهت محاسباتی مانند درصد، میانگین، مینیمم، ماکسیمم و محاسبه فرمولهای پیچیده، ساده ترین و در دسترس ترین نرم افزار کامپیوتری در مدیریت هزینه های آپارتمانهای مسکونی و مجتمع های تجاری می باشد. اگر تخصص یا حوصله طراحی پروژه مدیریت ساختمان در اکسل را ندارید، به سایت انجام پروژه اکسل آوا مراجعه نمایید.

امکانات نرم افزار مدیریت شارژ ساختمان در اکسل

  • تعریف و مديريت کامل ليست اشخاص به همراه مشخصات آنها
  • تعریف و مديريت لیست واحدها تا حداقل 1000 واحد
  • مديريت انواع هزینه ها و درآمدها با امکان تعیین نحوه تقسیم در بین همسایگان و مالکان منازل 
  • محاسبه شارژ ماهانه و اعمال آن به ساکنین و یا مالکین با امکان تعیین اینکه برای کل واحدها اعمال شود و یا فقط برای واحدهای مسکونی
  • مشاهده ریز هزینه های ساختمان در اکسل
  • گزارش گیری سریع مدیر ساختمان از وضعیت پرداخت واحدها
  • ثبت هزینه های ساختمان
  • گزارش گیری سریع و متنوع از وضعیت دریافت ها، واحدها، فاکتورها و قبض ها و غیره در اکسل
  • تعریف دسته بندی هزینه ها و تعیین معیار تقسیم آنها
  • ثبت هزینه ها و دریافت از واحدها از طریق فرم ها
  • امکان ثبت هزینه ها فقط برای واحدهای مسکونی
  • امکان تقسیم هزینه ها بر اساس واحد یا متراژ واحد
  • صورت حساب تفصیلی برای هر واحد در دوره دلخواه
  • محاسبه مانده حساب همه واحد ها در بازه تاریخ دلخواه_ثبت اطلاعات اسناد دریافتی یا پرداختی مالی مجتمع
  • ثبت اطلاعات تغییرات مالکیت و سکونت واحدهای مجتمع با تعیین زمان ورود به ساختمان و خروج از ساختمان
  • گزارش گیری کامل از تمام واحدها بر اساس دوره محاسبه گزارش
  • یعنی بازه تاریخ و نمایش کلیه موارد مربوط به هزینه هایی که شما قبلاً تعریف کرده اید
  • شارژهای ماهیانه – پرداخت قبوض برق – آب – گاز – مجموعه های اداری – نگهداری تاسیسات مانند آسانسور و لوله کشی ها – دفتری و تجهیزات – بیمه – توسعه و نگهداری – نگهبانی و سرایه داری و … ) برای تک تک واحد ها در یک صفحه
  • ثبت دریافتی ها از واحدها با امکان ثبت شماره رسید در صورت وجود. – نام پرداخت کننده – نوع پرداخت مثل نقدی یا چک یا ثبت هزینه ها با امکان ثبت شماره سند در صورت وجود – نوع پرداخت مثل نقدی یا چک ی

4 پاسخ

  1. لطفا پیشنهاد تخصصی خود در مورد نرم افزار مدیریت ساختمان در اکسل را بنویسید. اگر امکانات دیگری مورد نیاز است بنویسید تا اضافه شود.

  2. با سلام
    بنده مدیر مجتمع مسکونی ۵۱ واحدی ماهان هستم و از پروژه اکسل سایت آوا برای مدیریت شارژ و سایر هزینه های واحدها استفاده می کنم. به نظر من اگر اسکرین شات از بخشهای مختلف برنامه بگذارید، بسیار تاثیرگذارتر می باشد.

  3. با سلام و خسته نباشید
    ضمن اینکه کار با نرم افزار اکسل نسبت به نرم های دیگر از جمله حساس تر می باشد پس به همین دلیل است که باید افرادی که به درستی کار می کنند و ماهر هستند این کار را انجام بدهند که گروه آوا به درستی این کار را انجام داده اند.

  4. صدور قبض شارژ با مشخصات مالکین / مستاجرین
    گزارش گیری از وضعیت مالی مالکین/ مستاجرین
    پرداخت ها دریافت ها
    صندوق های قرض الحسنه
    هزینه ها
    دسته اول اکسل ساختمان/بلوک
    دسته دوم اکسل شهرک
    صندوق پس انداز تعمیر نگهداری ساختمان
    قابلیت صدور پیام دسته جمعی از طریق واتس اپ به مالکین
    ثبت موارد برق اب گاز ساکنین در صورت مشاع بودن
    و موارد …
    نکته مهم ایجاد چند تصویر از برگه های این ابزار است

پیشنهادتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.