در این پروژه اکسل دو فایل یا ورک بوک به اسمهای factor.xlms و prices.xlms داریم. در یکی از فایلها لیست کالاها و قیمت ها تعریف شده است و در فایل دیگر صدور فاکتور را داریم که یک فاکتور با حداکثر 20 ردیف طراحی شده است.
کاربر کد کالا را در قسمت فاکتور وارد می نماید و نام کالا و قیمت و سایر مشخصه های آن از طریق فراخوانی یک ماژول vba به صورت اتوماتیک در فاکتور لود می شود و در قسمت فاکتور قرار می گیرد.
پس از کلیک بر روی ثبت فاکتور، تمامی اقلام فاکتور در یک شیت ذخیره می شود. در پایان در قسمت گزارشگیری، با انتخاب نام مشتری یا شماره فاکتور، تمامی اطلاعات مربوط به آن فاکتور لود می شود.
با استفاده از توابع VLOOKUP, MATCH , INDEX میتوان هر داده ای را در اکسل فراخوانی کرد
هم میشه از vlookup استفاده کرد
هم میشه از power query استفاده کرد
من خودم پاور کوری رو ترجیح میدم
با استفاده از vlookup یا match هم میتوان اطلاعات را فراخوانی کرد.
در این پروژه که با اکسل طراحی شده می توانیم با کدنویسی فاکتور خیلی هوشمندتر هم بسازیم و در ابتدا بحث مدیریت اطلاعات کالا است که بهتر است در زمان فراخوان اطلاعات(قیمت و…) در جدولی در همان فایل factor.xlms به صورت لینک شده و توسط کد ها لینک به text تبدیل شود تا بار Calulate فایل افزایش نیابد . در زمان انتخاب کالا بهتر است موجودی و یا میزان فروش آن کالا برای مشتری انتخاب شده نمایش دهد و می توان کنترلر برای کسر موجودی با کدنویسی پیش بینی کرد و نرم افزار ثبت فاکتور بایستی قابلیت اصلاح سند هم داشته باشد تا در صورت لزوم کاربر براحی اسناد خود را اصلاح کند که در اکسل این قابلیت را می توان ایجاد کرد و براساس هر پروژه و نیاز مشتریان قابلیت های خیلی زیادی را می توان در اکسل ایجاد، کدنویسی و بوجود آورد که تجربه 16 سال کار با اکسل(تدریس، انجام پروژه و برنامه نویسی vba) این را نشان داده است.
سلام
این کار هم با استفاده از توابع جست و جو (match , index) امکان پذیر می باشد و هم با استفاده از ماکرو نویسی
می توان ماکرویی نوشت که در صورت عدم وجود عدم وجود کد پیغامی برای عدم وجود بنویسد و در صورت وجود اطلاعات را در آدرس موجود بنشاد
حتی در صورت نیاز می توان تغییرات و یا تخفیفات و یا سایر گزینه ها را طراحی کرده که عملیات لازم روی آن انجام گیرد
با تابع vlookup میتوان فراخوانی کرد
باسلام. علاوه براستفاده از توابع اکسل و همچنین table ها نیاز است تا با استفاده از VBA و کدنویسی در اکسل موارد رو انجام داد. ضمنا در داده های بالا بهتر است از فرمول ها کمتر استفاده شود تا فایل سنگین نشود. در این مواقع بیشتر داده ها با VBA درج می شوند. ضمنا نیاز نیست فاکتور محدود به 20 یا هر عددی باشد، به همان تعداد ردیف ایجاد می شود.
برای لود اطلاعات فاکتور به راحتی می توان در یک شیت اطلاعات را نمایش داد و با دکمه چاپ مستقیم کاربر را به صفحه پرینت ببریم.
با سلام
امکان استفاده از توابع به تنهایی و یا بصورت ترکیبی وجود داره توابع بیشتر دارای کاربرد از سر فصل توابع جستجو مثل vlookup و یا تابع index&match و استفاده از تابع xlookup و یا ترکیب توابع با توابعی مثل offset برای داینامیک سازی بازه ها یکی از راههای اولیه برای حل ان نوع مثال ها به شمار میره البته به علاوه بر موارد فوق جهت داینامیک کردن فرمت هم میتونیم از فرمت های شرطی برای طراحی بدنه فرم استفاده کرد
در صورت ذخیره اصولی اطلاعات در قسمت گزارشگیری میتونیم با استفاده از توانبعی همچون filter , ترکیب های اون تنها با انتخاب یک نام تمامی اطلاعات رو فراخانی کرد( یکی از راهها )
با تشکر
با سلام
امکان استفاده از توابع به تنهایی و یا بصورت ترکیبی وجود داره توابع بیشتر دارای کاربرد از سر فصل توابع جستجو مثل vlookup و یا تابع index&match و استفاده از تابع xlookup و یا ترکیب توابع با توابعی مثل offset برای داینامیک سازی بازه ها یکی از راههای اولیه برای حل این نوع مثال ها به شمار میره البته به علاوه بر موارد فوق جهت داینامیک کردن فرمت هم میتونیم از فرمت های شرطی برای طراحی بدنه فرم استفاده کرد
در صورت ذخیره اصولی اطلاعات در قسمت گزارشگیری میتونیم با استفاده از توانبعی همچون filter و ترکیب های اون تنها با انتخاب یک نام تمامی اطلاعات رو فراخوانی کرد( یکی از راهها )
ممنونم